Dersin Adı | Önoloji, Yemek ve Duyusal Analiz |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 324 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Avrupa ve dünyadaki fermente üzüm suyunun özellikleri, bunların yemeklerle eşleştirilmesi, fermente üzüm suyu menü planlama ve servisinin inceliklerinin öğrenilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste detaylı duyusal analiz yöntemleri, bağcılığın bölgelere göre ayırt edilmesi, menü planlama, fermente üzüm suyu servisi, Türk yemekleri ve fermente üzüm suyu uyumu gibi konular incelenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Duyusal analiz yöntemlerinin gözden geçirilmesi Fransız ve İtalyan bağ bölgeleri | Piggott, J. (Eds.), Alcoholic Beverages. Sensory Evaluation and Consumer Research-Woodhead Publishing, 2012 (p.3-21) Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.46-84, 110-122) |
3 | Güney Avrupa, Akdeniz ve Kuzey Avrupa bağ bölgeleri | Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.87-108, 125-135) |
4 | Yeni Dünya bağ bölgeleri | Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.140-175) |
5 | Yeni Dünya bağ bölgeleri | Christopher Fielden, Exploring the World of Wines and Spirits, Wine and Spirit Education Trust (p.176-200) |
6 | Gıda yapısının fermente üzüm suyu üzerindeki etkileri; yağlılık, pişirme yöntemi, protein ve gövde | Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 (p. 167-187) |
7 | Menü planlama: dikey ve yatay tadımın incelikleri | Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 (p. 287-307) |
8 | Ara sınav | |
9 | Fermente üzüm suyu ve peynir | Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 (p. 269-287) |
10 | Türk fermente üzüm suyu ile Türk Yemeklerinin eşleştirilmesi | Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 (p. 269-287) |
11 | Fermente üzüm suyu listesi hazırlama, depolama ve tedarik | Katsigris, Costas and Thomas, Chris, The Bar and Beverage Book, John Wiley and Sons, 2007 (p.275 – 303) |
12 | Fermente üzüm suyu servisi | Katsigris, Costas and Thomas, Chris, The Bar and Beverage Book, John Wiley and Sons, 2007 (p.275 – 303) |
13 | Servis bardaklarının aroma üzerindeki etkisi | Fischer, U and Loewe-Stanienda, B, Impact of wine glasses for sensory evaluation, Journal International des Sciences de la Vigne et du Vin, 1999 (71-80) |
14 | Fermente üzüm suyunun fizyolojik etkileri | Tattersall, Ian and DeSalle, Rob, A Natural History of Wine, Yale University Press, 2015 (p.178 – 195) |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Harrington, Robert. Food and Wine Pairing, A Sensory Experience, John Wiley and Sons, 2008 ISBN: 978-0-471-79407-3
Tattersall, Ian and DeSalle, Rob, “A Natural History of Wine”, Yale University Press, 2015 ISBN: 9780300211023
Katsigris, Costas and Thomas, Chris, “The Bar and Beverage Book”, John Wiley and Sons, 2007 ISBN:: 978-0470248454
Christopher Fielden, “Exploring the World of Wines and Spirits”, Wine and Spirit Education Trust, 2004 ISBN: 1840009934 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fischer, U and Loewe-Stanienda, B, “Impact of wine glasses for sensory evaluation”, Journal International des Sciences de la Vigne et du Vin
J. Piggott (Eds.), “Alcoholic Beverages. Sensory Evaluation and Consumer Research”, Woodhead Publishing, 2012 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 8 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | |||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest